Topp kommentatorer

Last ned gratis budsjett

 

 “For et flott budsjett du har levert! Hadde bare alle vært som deg. – Kundebehandler Sparebanken Vest 

Les mer om budsjettet her.

Hva koster det?
Filen er gratis å bruke og gratis å laste ned. Om du har nytte av budsjettet så gjør meg gjerne en tjeneste. Legg inn en kommentar en av artiklene på bloggen på personligbudsjett.no eller på 10min.no.

Siste versjon tilgjengelig:

Excel 2007 format:
Last ned PersonligBudsjett v.2.0

Excel 2003 format:
Last ned Personligbudsjett v. 1.00 

Budsjett med eksempel data:

Få et inntrykk av hvordan hele budsjettet virker: Last ned Personligbudsjett v. 1.5 eksempel data.

Tidligere versjoner:

Excel 2007 format

Last ned PersonligBudsjett v. 1.72
Last ned Personligbudsjett v. 1.50
Last ned Personligbudsjett v.1.00

Excel 2003 format:
Last ned PersonligBudsjett versjon 0.8

Les hjelp arket i filen før du begynner. Se også i hjelp kategorien her på siden. Send gjerne en mail til mail (at) personligbudsjett.no om du her spørsmål, kommentarer eller forslag til forbedringer.

Om du ikke skulle være fornøyd med budsjettet du finner over, eller ønsker å supplere dette, kan du ta en titt på andre gratis ressurser som finnes.

Lykke til!

163 comments to Last ned gratis budsjett

  • Rebecca

    Ang å legge inn data i input igjen. Jeg kommer meg ikke ned til linje 22. Stopper på linje 21. Hva gjør jeg galt da?

  • Jan Magne

    Hei

    På Regnskap siden, har du laget en funksjon som henter summen av alle utgifter/inntekter på en spesiell kategori i en spesiell måned: {=+SUMMER(($B24=Input!$I$22:$I$10004)*(E$7=MÅNED(Input!$B$22:$B$10004))*Input!$G$22:$G$10004)}.

    Når jeg prøver å modifisere denne formelen, forsvinner “{” og “}” slik at formelen ikke virker lengre. Hva er det du gjør for at denne formelen virker?

    Tenkte å lage meg en funksjon hvor jeg henter ut alle utgifter på en vis dato i en måned, slik at jeg kan sammenlikne f.eks. dag 3 i mars og oktober. Slik at jeg får se en trend på hvilke dager i månedene jeg bruker mest penger på…

    Dette høres sikkert veldig freaky ut, men det er spennende med økonomien :)

    • PersonligBudsjett.no

      Når du er inne i cellen så hold inne Ctrl+Shift og trykk enter :)

      Det kan gi spennende data å se når i mnd. man bruker mest penger. For at dette skal gi mening så er det nok lurt å kun se på kontantkjøp.

      Lykke til!

  • Erik

    Kjekt verktøy.

    Prøv Pivot-tabell og -diagram på eigne ark i staden for filtrering i Input-lista.
    Feil i ‘Regnskap2!C56′ – begge biler lagt til dobbelt

  • Cato Hilstan

    Spørsmål vedr. PersonligBudsjett-02102012

    Hei.
    Vi har benyttet et annet budsjett / -regnskaps program i mange år men er ikke helt fornøyd med dette.
    Personligbudsjett ser kanskje ut til å være noe for oss.

    Har et spørsmål.
    Vi setter av hver måned en fast sum ekstra penger til en egen konto for utgifter som ikke kommer hver måned (eks. forsikringer, telefoner, årsavgifter, strøm, etc.).
    Når disse kommer for betaling, betales disse utgifter fra denne konto (kan si at dette er en form for sparekonto)..
    Hvordan skal dette føres i PersonligBudsjett ?
    Denne konto beholdning vil jo endre seg etter hva som går ut og inn.

    Samme spørsmål kan stilles om vi tar ut fra en sparekonto og kjøper eks. nytt kjøleskap.

    Håper det fines en løsning for dette.

    Med hilsen

    Cato Hilstan

    • PersonligBudsjett.no

      Cato,

      Det er kontantmetoden som blir brukt i regnskapet. Sparing blir da en “utgift”. Om du senere tar ut noe fra sparekontoen så blir dette en “inntekt” / reduserer sparingen. Om du setter av 500 kr. hver mnd. i 10 mnd. til kjøp av nytt kjøleskap så vil regnskapet vise en sparing / kostnad på 500 kr. hver mnd. Når du så kjøper kjøleskapet så vil regnskapet vise 5 000 kr som en kostnad på hvitevarer og 5 000 kr. som redusert sparing. Resultatet for den mnd. du kjøpte kjøleskapet blir da 0.

      Ettersom det er Excel man benytter så kan du endre dette om du ønsker det på en annen måte. Programmet er ikke passordbeskyttet.

      Lykke til!

  • nina langnes

    hei fins det en versjon uten passord,kommer jo ikke inn på noe her
    på forhånd takk

  • Fantastisk verktøy! Hvor skal jeg føre avdrag på huslån? Ser bare renter? Under Hjem (20?)
    Erlend F. sin siste blogpost er ..Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften

  • Erlend F.

    Hei igjen,

    Fant det jeg spurte etter, men lurer nå på følgende:

    Når jeg legger inn renter på huslån legges ikke disse på saldoen på huslånet – er ikke det meningen?

    • PersonligBudsjett.no

      Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener. Renter er en utgift. Avdragene er derimot sparing og vil redusere saldoen på lånet ditt.

      Lykke til med budsjettet :)

  • Birger

    Alt for komplisert for en enkel sjel.

  • Aggis

    Hei.

    Hvordasn kan jeg overføre utskrift fra nettbank?
    Klipp og lim, eller finnes det en annen måte?
    Bra budsjett!!!

  • Alberto

    Er det flere enn meg som får #VALUE! i regnskap etter å ha “calculate”??
    HAr putta inn nesten hele 2012 i input.

    Er det noen måte å det vekk ?

    Takk for et eller fint oppsett!

    • PersonligBudsjett.no

      Dette er en feilmelding som typisk oppstår når du har brukt tegn i en celle som programmet forventer tall i. Det kan også være at man har byttet ut komma med punktum. Se igjennom ut og inn kolonnene om det kun er tall i disse feltene.

  • Erlend F.

    Alberto: Jeg fikk også den feilmeldinga, og problemet var at excel-eksporten brukte komma/punktum som tusenskilletegn. Måtte fjerne dem manuelt, og da funka det.

  • Alberto

    Nei, bruker ikke desimaler, og feilen skjer i hele regnskapsarket (alle poster) etter å ha calculated korrekte input. Har prøvd å opprette et helt nytt dokument, og det går å kopiere linje for linje over fra input til input, men plutselig dukker feilen opp igjen, ved en helt annen row etter calculated.

    Finner ikke ut av det…ennå, skal gi tilbakemelding.

  • Tore-Jarl Andersen

    Hei.
    Har nå ført regnskapet siden jan 2012 og synes det er greit. Lurer på hva jeg gjør 1. jan 2013? Lagrer jeg 2012, laster ned ny fil fra deg og starter med blanke ark?
    Mvh T-J-Andersen

    • PersonligBudsjett.no

      Tore-Jarl,

      Ja, det kan du gjøre. Håper å komme ut med en ny versjon snart.

      Alternativ kan du lagre den versjonen du har nå som en ny fil og slette alt du har lagt inn i input arket og starte på nytt.

  • Cato J

    Hei og takk for et fint regneark som gir god oversikt. Har brukt regnearket siden jan12 og synes regnearket er veldig bra, helt på toppen av de jeg har prøvd ut. Jeg lurer på et par ting som ville gjort regnearket bedre for mitt bruk:
    1: Hvordan kan jeg legge til en ekstra linje i regnskapet, feks linje 18 på inntekt som ikke er der i dag? I vår husstand har vi to inntekter, og jeg har valgt å vise hver sin bruttoinntekt på linje 11 og 12. På linje 17 har jeg tatt “forskuddstrekk” for å få riktig beløp inn på konto, men har da vært nødt til at begges forskuddstrekk står der som en felles samlesum. Hvordan lager jeg feks en linje 18 som gjør at jeg også kan skille hver sin forskuddstrekk. (Årsaken er at jeg ønsker å se hva bruttoinntekten er, og hva hver av oss har betalt i skatt mtp planlegging av skatteoppgjøret). Det ville vært fint å skille skatten til oss begge, og vi bruker allerede de andre postene i inntekt fra 11-19.

    2: Er det en måte å bruke regnearket på sånn at kontantprinsippet ikke må bli anvendt? Feks når jeg betaler for abb, bilavgift, forsikring osv så betaler jeg for en lengre periode enn måneden beløpet trekkes fra konto. Er det mulig å koble inn en form for “balansekonto” (evt egen post for forskuddsbetalte kostnader som ikke påvirkes av overskudd/underskudd den enkelte måned?). Det optimale ville vært å fordele kostnaden jevnt over hele perioden det gjelder, og det er da lettere å planlegge et budsjett noen måneder frem i tid.

    Takk igjen for et fint regneark og svar.

    • PersonligBudsjett.no

      @Cato,

      1. Legg til en linje under linje 17. Marker linje 17 kolonne D til R. Hold musen over den lille prikken som er nederst til høyre i det markerte feltet ditt og dra ned en linje. Formlene vil da kopieres ned på den nye linjen din. Legg inn tallet “18” i kolonne B og ønsket tekst i kolonne C. Så er du klar :)

      2. Å periodisere kostnadene lar seg gjøre ved litt Excel trylling. Jeg har ikke lagt opp til dette, da dette er mer enn hva folk vanligvis trenger. En enkel måte å gjøre dette på, om det ikke er viktig at salo på bank oppdateres automatisk i Excel arket, er å legge periodiseringen direkte inn i input arket. Om du i januar betaler for 900 kr for kabel tv som gjelder januar – mars så kan man legge inn 3 linjer med 300 kr. En linje for hver mnd.

  • Remi

    Hei

    Jeg er foreløbig på en modifisert versjon av 1,72 filen din, og har litt endringer jeg vil gjøre for 2013. Men først lurer jeg på om du kommer med en ny versjon i januar 2013?

    • PersonligBudsjett.no

      @Remi

      Jeg håper å ha en ny versjon klar i løpet av januar. Jeg kan dessverre ikke love noe. Har du noen forslag til forbedringer?

  • TEP

    Hei,

    Jeg får ikke med formlene når jeg laster ned, hva gjør jeg galt?

    TEP

    • PersonligBudsjett.no

      @TEP

      Jeg må nesten vite litt mer før jeg kan si noe om det. Hvilket program benytter du og hvor er formlene borte?

  • Martin Strand

    heisann! Når jeg skal legge inn en sum i regnskapet her, hva skal jeg da gjøre? Om jeg fører opp f.eks “20000” på inntekt i januar på person 1, så summeres ikke dette videre i regnskapet.
    Kort fortalt, summeringen fungerer ikke i det hele tatt. Når jeg trykker “enter” i koden som skal auto summere så kommer bare #VERDI! opp. Når jeg fører inn diverse tall i regnskapet blir det som å bare skrive ting i en vanlig tabell i word.
    Hva gjør jeg feil?

    • PersonligBudsjett.no

      @martin

      Auto kalkulering er slått av, slik at du må trykke F9 eller lagre i Excel for at budsjettet skal oppdatere seg. Om du får opp meldingen #verdi så er sjansen stor for at du har lagt inn tall i feil format. F.eks benyttet punktum i stedet for komma.

  • Jan Magne

    Hei

    Under fanen Oversikt D37 har vi annen kortsiktig gjeld. Når vi i løpet av året betaler ned på denne gjelden, hvilken kategori skal det fylles på?

  • Petter Ahl

    Hei. Et virkelig godt excelstykke du har lagt. Håper det kommer en ny oppdatering før jeg fører inn for mye :)

  • […] kan inspirere andre. Ikke gå og ergre deg over egen økonomi. Gjør noe med den. Gå inn på Personlig Budsjett sine sider og last ned exel-arbeidsbok. Før inn tallene fra SIFO som passer deg. Skaff deg […]

  • Bmi

    Veldig bra oversikt med dette budsjetet, men eit par spm.
    Skal kontantuttak i minibank førast? I tilfelle kvar?
    Dersom man aukar lånet, korleis føre det i budsjettet?

    • PersonligBudsjett.no

      @Bmi:
      Kontantuttak: Kontantene du tar ut bruker du til noe. Det enkleste er å føre uttakene fra minibank som en utgift i den kategorien du har brukt kontantene. Evt. kan du la være å føre uttaket av minibanken og legge inn kjøpene du gjør kontant manuelt.

      Øking av lån: Om dette gjelder et forbrukslån, så ville jeg ført dette som en reduksjon i sparing. Om det gjelder økning av huslån til f.eks oppussing så ville jeg lagt det inn på 402 f.eks.

  • Eli og Andreas

    Takk for regnearket som vi har lastet ned og bruker ivrig. Det har gitt oss god oversikt, og vi skjønner nå hvor vi bør redusere utgifter osv :-)

  • […] Så hvor skal man starte? Sett deg ned å last ned et gratis budsjett som utgangspunkt her. […]

  • Imponerende.

    Etter 10 min så jeg at vi bruker 4000 mer enn vi har…

  • Jan-Thomas Hansen

    har en litt liten skjerm og da fungerer dette Excel arket litt upraktisk, er det mulighet for å få gjort sånn at når man er på input og vil gjøre sånn at der man skal skrive inn kan komme lenger opp ? en måte å minimere alle de forskjellige rutene med kategorier osv. fordi på en liten skjerm blir dette omtrent hele skjermen mens der du faktisk skal skrive inn blir langt nede og ganske smått

    • PersonligBudsjett.no

      @Jan-Thomas

      Det enkleste er vel å zoome ut litt. (Nederst til høyre om du benytter Excel)

  • Erik

    Hei.

    Fint oppsett!

    Jeg sliter (som flere andre) med #VERDI-feil. Har kontrollert både inn, ut og dato kolonnene et par ganger nå. VERDI-feilen kommer inn for all Inntektsposter (10-19) samt post 106 for utlegg. Har forsøkt forskjellige inntektsposter og benytter aldri post 106 i “input”.

    Noen som har noen forslag til hva som kan være galt?

    • PersonligBudsjett.no

      @Eirik

      Det synes å være noe galt med en eller flere av verdiene i “inn” kolonnen din. Et punktum i stedet for et komma f.eks, eller et mellomrom mellom to tall. Du kan f.eks prøve å slette en og en verdi og så se når det begynner å virke.

      • Erik

        Takk for svar!

        Har forsøkt å fjerne alle “inntektsposter”, det vil si at ikke har noen tall i “Inn”-kolonne. Har heller ingen “UT”-poster med 106 kategori. For alikavel fortsatt #VERDI-feil for alle inntektsfelter (10-19) og 106 Utlegg..

        Forsøkte også å fjerne én og én inntektspost – uten forandring..

        • PersonligBudsjett.no

          @Eirik

          Hmm.

          Da har jeg ikke så mange forslag. Prøv å laste ned budsjettet på nytt, og legg inn noen poster. Får du denne feilen selv om du kun har lagt inn noen få poster?

          • Erik

            Prøvde nå med utskrift fra Skandiabanken, og da fungerer alt med en gang.
            Med tilpasning fra utskrift fra Sparebank1 slutter det å fungere etter 1-3 linjer.

            Har lastet ned på nytt og tatt post for post, uten noe endring. Synes dette er veldig snodig.

          • PersonligBudsjett.no

            @Eirik

            Du kan evt. sende meg noen linjer med input fra sparebanken1, så kan jeg se på det.

  • Stine

    Hei,

    Flott budsjett! Men går det an å få en enklere “versjon”? Med ikke fullt så mange sider?
    Kan jeg f.eks. slette Helsesjekk, Lån, Lån 2 el. Oppussing m.m uten at det har noe å si for de andre sidene?
    Vil bare ha ett litt mere basic oppsett. :)

    • PersonligBudsjett.no

      @Stine

      Det enkleste er nok å høyreklikke på fanene du ønsker å ta bort og velge Skjul / Hide. Da er disse ikke synlig i oppsettet, samtidig som du ikke risikerer å ødelegge noe av dynamikken i filen.

  • Per-Øyvind

    Hei!
    Virkelig et flott budsjett du har laget, er godt igang å legge inn data…
    Jeg har to spørsmål:
    1. i “input” fanen: Er det mulig å slette de tre kolonnene mellom “dato” og “tekst” – for å lette innliming fra exel-dokumentet fra Handelsbanken? Er redd dette vil forkludre!
    2. Finnes det et sted hvor jeg kan printe ut oversikt over input-kategorier? Det ville lettet i forhold til at disse fremkommer litt dårlig på skjermen!

    Takknemlig for svar.

    • PersonligBudsjett.no

      @Per-Øyvind

      1) Ja, disse kan du slette uten at det skal ha noe å si for funksjonene i arket.

      2) Disse er tilgjengelig i i arket “KategoriNavn”, som du finner helt til høyre blant arkene.

      Lykke til!

  • Takk for noe som ser ut til at virkelig kan hjelpe meg med å endelig komme igang med ett budsjett!
    Jeg har riktig nok ett spørsmål.. Som hadde gjort det hele lettere.

    Jeg har nå lagt inn hele 2013 hittil, og en ting jeg stusser over er:
    Når jeg legger inn på “14” Renter/avkasting, så er det kun INN ( på input) som fungere. Hvis jeg prøver å legge inn på UT så kommer ikke dette opp i regnskapet. Skal det være sånn?

    Motsatt efekt får jeg når jeg tar “ut penger” fra 119. Bedre forklart: Når jeg setter “UT” på 119 så kommer det inn i regnskapet men når jeg setter “INN” så kommer det ikke noen steder. Det jeg hadde håpet på er jo at det tidligere beløpet på 119 hadde blitt mindre. og at 10 hadde blitt større..
    Gjør jeg noe galt eller skal ikke dette gå?
    Mvh Julian
    Julian sin siste blogpost er ..Backpacking: Tips som gjør din tur bedre

    • PersonligBudsjett.no

      @Julian

      Kategori 10 – 19 er kun inntekter. Rentekostnader skal du legge inn et annet sted. Om du har behov for å legge inn noe motsatt vei så kan man legge inn beløpet med negativ verdi (vil redusere inntektene) i INN kolonnen (kategori 10 – 19) eller negativ verdi i UT kolonnen (vil redusere utgiften).

      Årsaken til at det er satt opp slik er at det reduserer antall formler som er nødvendig i arket, noe som igjen gjør at kalkuleringen går fortere.

  • Anja

    Jeg prøvde å laste ned den siste versjonen (til excel 2007?!?), men har XP så det fungerte dårlig. Finnes det ikke noen nyere versjon?

  • Anja

    Nå var jeg visst litt kjapp. Slettet den og prøvde å innstallere på nytt, da gikk det fint:)

  • Sigrid

    Hei. Hvordan fører man saldo i starten av mnd? Siden lønna kommer inn den 12. hver mnd. har jeg jo alltids penger på konto når det kommer til slutten av mnd. Disse pengene “forvinner” tror jeg?
    Fordi det står at jeg går med underskudd nesten hver mnd (Men det er også fordi jeg sparer endel hver mnd.)
    Men hva gjør man altså med saldobeløpet ? Tusen takk for svar
    Flott program

    • PersonligBudsjett.no

      @Sigrid

      Overskuddet / underskuddet du har hver mnd. vises i linje 21 i “regnskaps arket”. I grafen nederst i det samme arket vises dette i søylen “resultat”. Dette er da hvor mye bedre / dårligere likviditet du har fått gjennom året. Sparing gjør ofte pengene litt mindre tilgjengelige. Det kan være lurt å prøve å øke likviditeten litt hele tiden.

  • Alexander B

    Hei.
    Dette regnearket passer perfekt for meg.
    Det jeg nå lurer på er hvordan jeg gjør det neste år.
    Kan jeg fortsett i samme regneark eller kommer det en ny versjon?

    • PersonligBudsjett.no

      @alexander B

      Så bra! Neste år kan du starte på nytt med et tomt dokument (evt. kopiere det du har og slette det du har lagt inn i input arket). Mulig det kommer en ny versjon i 2014, med noen mindre forbedringer. Jeg tar imot innspill om du har noen.

      Lykke til!

  • Axel Bjelke

    Flott budsjett. Lastet det ned og begynte å legge inn tall. Jeg bruker LibreOffice og opplever at regnearket “lever sitt eget liv”. Det kan ha med filformatet å gjøre kanskje. Noen erfaringer med det her inne? Er det mulig å få filen i Open Document-format?

  • Hauge

    Hei!

    Dette ser veldig bra ut! Kommer det en oppdatering for 2014 og?

    • PersonligBudsjett.no

      @hauge Meget mulig det kommer en oppdatering i løpet av 2014. Jeg har ikke så mye på tapetet dog. Programmet fungerer fint til mitt bruk og jeg har ikke fått inn så mange endringsønsker.

  • Nina

    Flott mal :)

    Jeg har brukt den som utgangspunkt til å bygge min helt egen versjon.
    Noen av endringene jeg har gjort:
    – I tillegg til å sortere på kategorier, sorterer vi nå også på flere kontoer (felles regning, bruk1, bruk2)
    – Byttet matriser med pivottabeller (for å slippe krevende prosesser)

    • PersonligBudsjett.no

      @Nina

      Pivot gir raskere kalkulering og færre feilkilder. Er enig at det er bedre å bruke. Satser på å oppgradere modellen etterhvert.

  • jeanette

    Hei!

    Har lagt inn utgifter/inntekter, men når jeg trykker på f9 skjer det ingen ting. tips?

  • Christian

    Veldig bra! :-)

  • Ingeborg

    Takk for et omfattende budsjett! Kanskje litt for stort for meg,men jeg prøver meg fram. Et problem: jeg har ført inn regnskap fra september, og hadde denne måneden inntekt fra lånekassen og fra jobb. Det er kun lånekasseinntekten som blir registrert i regnskapet. Alle andre utgifter er registrert der. Jeg har prøvd flere ulike lønnskategorier, og har oppdatert arket flere ganger. Hva kan være feil? Jeg har ikke gjort noe annerledes i den raden enn i de andre utgiftene/inntektene. Det er synd, for uten den lønna går hele regnskapet i underskudd!

    • PersonligBudsjett.no

      @Ingeborg

      Det problemet har jeg ikke vært borti før. Du er sikker på at inntekten ligger i kolonne I (inn) og at du bruker et kategorinummer som er i bruk (f.eks 11)?

  • Geir Egil Åsen

    Hei. Lurer på en ting ang føring av Kommunale og renovasjonsutgifter.
    Hvor er det naturlg å føre dette? Ingen spesifike felt for dette.

    • PersonligBudsjett.no

      @Geir Egil
      Jeg ville nok puttet kommunale avgifter inn på konto 29. “Annen kostnad hjem”.

  • Cato

    Hei. Er et flott budsjett, men jeg har ingen behov for å følge opp månedlig, og tenkte å redusere til kvartalvis. Når jeg omdøper formlene på regnskap-arket får jeg ikke input til å fungere. Formelen min ser identisk ut med din, også med klammene du får med SHIFT+CTRL+ENTER. Likevel får jeg ikke tallene opp som summer. Kan du hjelpe meg (helst ved å forklare hvordan formlene kommer til funksjon). Får til å lage dette, men da blir det en evig lang serie med HVIS-formler eller støtteark, og det ønsker jeg helst ikke.

    For øvrig fantastisk enkelt i bruk!
    Annet spørsmål: Kriteriene som er lagt på “helsesjekk”, er det din vurdering av vekting mellom de forskjellige kategoriene, eller kommer det fra noe faglitteratur?

    • PersonligBudsjett.no

      @Cato
      For å plassere postene i riktig måned så brukes Måned() funksjonen i Excel. Måned nummeret som er lagt inn i linje 7 i regnskapsarket krysses mot hvilken måned en dato hører til i input arket. Samme funksjon finnes dessverre ikke for kvartal. Jeg ville løst dette ved å legge til en ekstra kolonne i input arket hvor du brukte Eller() funksjonen (og Hvis) til å fastslå hvilke kvartal en dato hørte til. Så ville jeg endret formlene i regnskapsarket til å sjekke denne nye kolonnen i stedet. Celle D11 skulle da se slik ut: =+SUMMER(($B11=Input!$I$22:$I$10046)*(D$7=Input!$J$22:$J$10046))*Input!$H$22:$H$10046) Hvor kolonne J her er den nye kolonnen.

      Helsesjekken er delvis basert på ekspertråd plukket opp rundt forbi og delvis på egen synsing.

      Lykke til!

      • Cato

        Takk, det fungerte helt topp. Men jeg lurte litt for å forstå formelen bedre og lagde en identisk formel i et nytt regneark. Da får jeg dem ikke til å fungere, selv om klammene er kommet med. Den henter kun det som er første linje i input-arket, og klarer ikke “identifisere” de andre input-linjene. Gjør jeg noe feil eller er det noe spesielt med formlene som ikke er synlig som gjør at formelen er mer dynamisk?

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge