Versjon 3 er nå tilgjengelig

Versjon 3 er nå tilgjengelig for nedlasting. En rekke forbedringer blir introdusert i denne versjonen:

  • Støtte for flere år samtidig.
  • Enkel redigering og enkelt å legge til kategorier.
  • Bedre grafikk og grafer.
  • Overordnet oversikt over egen økonomi.
  • Følg utviklingen av økonomien over flere år.
  • Mer idiot sikkert :)

Versjon 3 er bygget opp rundt PowerPivot. Tidligere ble det benyttet Array. Man trenger da Excel 2013 eller Excel 2010 (med PowerPivot add in) for å benytte seg av denne versjonen. Om du benytter en eldre versjon av Excel eller benytter et annet regneark så er det ikke noe i veien for å fortsette å benytte versjon 2.

Om du har benyttet tidligere versjoner av budsjettet så kan du enkelt få med deg all historikk ved å kopiere data fra input arket i disse filene over i input arket i versjon 3.

Noen skjermbilder fra den nye versjonen:

utvikling

netto verdi

 

hvorerpengene

enkel oversikt

 

Eiendeler

Tagged with: , ,
11 comments on “Versjon 3 er nå tilgjengelig
  1. Ronny says:

    Hei,

    Supert budsjett :)
    Bare én ting; Jeg har Excel 2010 og har nå installert PowerPivot.
    Er det noe mer jeg må gjøre for å få det til å virke? får feilemlding:
    “Denne arbeidsboken inneholder en Excel-datamodell som er opprettet i en nyere versjon av Excel. Du kan åpne arbeidsboken i en eldre versjon av Excel, men du kan ikke laste inn eller arbeide med PowerPivot når det finnes sammen med en Excel-datamodell.”

    What to do?

  2. John Edvin Kåsa says:

    Hei og takk for et fantastisk nyttig regneark!! Jeg har lett lenge etter noe slikt og nå har jeg altså funnet det.
    Jeg har dog et par spørsmål.
    1. Egendefinerte kategorier. Vil de bli skrevet over ved oppdateringer?
    2. Sparing og lån er begge under kategorier som gjelder utgifter. Er det logisk eller har jeg misforstått noe?

    Mvh John Edvin Kåsa

    • PersonligBudsjett.no says:

      @John Edvin

      Takk for hyggelig tilbakemelding.

      1. Det er en risiko for det, men ettersom en oppdatering kommer som en ny fil så kan man tilpasse kategoriene før man kopierer over input arket.
      2. Sparing /lån er kategorisert som utgifter. Tanken bak dette er at man fører et kontantregnskap. Altså ønsker man å skaffe seg oversikt over hvor mye penger man har til rådighet hver mnd. etter at lånene er betalt og penger er spart.

  3. Mona Kristiansen says:

    Kommer det en ny versjon hvor 2016 er med?
    Jeg fant dette budsjettet ved en slump i går og det er akkurat det jeg har lett etter – skulle ønske jeg fant det før:)
    Men det står kun 2015 på årstall og jeg får ikke lagt til eller endret til 2016.

    • PersonligBudsjett.no says:

      @mona

      Det er datoen på transaksjonene du legger inn som styrer hvilket år som dukker opp. Det er bare å fylle ut input arket så ordner år og måned seg automatisk :)

  4. Silje says:

    Hei! Downloadet 3.2 versjonen tidligere idag og har lekt meg litt. Dog kjører Excel 15.2 (Office for Mac) og jeg har store utfordringer med å få tingene til å henge sammen og oppdatere seg selv – slik jeg tror intensjonen her er. Bruker til daglig Nordea som bank – eksporterer excel – for så tilpasser hver og en post for at det skal passe inn i personligbudsjettet…det tar bra med tid spesielt ettersom det er en god del linjer her per måned. Noen som har noen erfaringer/løsninger/evt guidelines for hva jeg bør gjøre for å få dette til å fungere.

    Dette ser utrolig bra ut – og her har dere virkelig tenkt…så om jeg slipper finne opp hjulet på nytt og ved hjelp av enkle tilpasninger kan få dette opp og kjøre – så er jeg kjempetakknemlig.

    mvh/
    Silje

    • PersonligBudsjett.no says:

      @Silje

      Jeg har ikke erfaring med Excel for Mac. For å få versjon 3 av budsjettet til å virke må du ha en Excel versjon som støtter å kjøre Powerpivot. Det gjør Excel 13 og nyere. Når det gjelder tilpasning av outputen fra Nordea så gjelder det å få kolonnene for dato og beløp til å passe med oppsettet. Dette gjør du ved å sette inn eller slette kolonner i oppsettet fra Nordea.

  5. Geir-inge Johansen says:

    Hei.

    Utrolig flott budsjett mal. jeg har en utfordring når jeg legger til flere kontoer. jeg lagde feks en 120 – 12 test – ledig kategori. om jeg legger inn en verdi fra input på konto 120 blir den ikke vist i regnskap.

    er det korekt at det ikke skal komme noe over til regnskapet?

    • PersonligBudsjett.no says:

      @Geir-inge

      Det er kun konto nr 10 – 120 som viser driftregnskapet. Kategori 10 – 19 er inntekter. Kategori 20 – 109 er utgifter. Kategori 110 – 119 er sparing. Kategori 300 – 410 er ekstraordinære ting.

  6. Rune says:

    Hei. Dette regnearket ser veldig bra ut. Jeg har Excel 2010 (32 bit) på windows 7 64-bit. Jeg har innstallert Power Pivot add in som beskrevet, men ingenting skjer når jeg trykker “oppdater alt”. Je gfår en feilmelding første gang jeg “aktiviserer verktøyene”. Den sier at regnearket er laget i en nyere versjon av Excel (2013), og at jeg ikke kan bruke alt i min 2010 versjon. Noen som vet om en løsning?

    Versjon 2,0 virker, men jeg har lyst til å benytte 3,1!

    • PersonligBudsjett.no says:

      @Runde Beklager, det ser ut til at jeg har benyttet funksjonalitet i PowerPivot som ikke er tilgjengelig i 2010 versjonen. Det er mulig jeg får ordnet dette i en senere versjon.

Leave a Reply to Silje Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge